Czekoladowy sernik w wersji fit

Ostatnio jakoś tak wychodzi, że na blogu same słodkości. Czy Wam to nie przeszkadza?;)
 Może to dlatego, że od pewnego czasu ćwiczę intensywniej niż dotychczas- bieganie, rower, nordic walking, nie mogę się zdecydować co lubię najbardziej ;) Jak dotąd radziłam sobie z brakiem słodyczy świetnie, teraz po treningu odczuwam wieeelką chęć na słodycze, mam nadzieję, że to kiedyś minie ;) Jak na razie staram się radzić sobie domowymi, zdrowszymi słodkościami, żeby nie zaprzepaścić całkiem diety.
Właśnie z tego powodu, powstał ten sernik- kremowy, delikatny i pyszny :)
Zachęcam! ;)



 Moja blaszka mierzona po dnie ma 27,5x8,5cm, a mierzona u góry 30x10cm.

Składniki :
  • Spód:
    • 3 łyżki otrębów pszennych
    • 1 żółtko (jajko rozmiar L)
    • łyżka brązowego cukru
    • 2 łyżki mleka
    • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • Sernik:
    • 300g chudego sera białego
    • 90 g maślanki naturalnej
    • 2 jajka + białko
    • 18g niesłodkiego kakao
    • cukier brązowy, miód lub inne dowolne słodzidło
    •  wiórki kokosowe

Składniki na spód mieszamy razem. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i rozprowadzamy powstałą masę. Podpiekamy 10 minut w 180 stopniach.

Ser, maślankę, żółtka i kakao blendujemy razem. Dosładzamy według własnych upodobań, ja użyłam 2 łyżki brązowego cukru, ale myślę, że może następnym razem spróbuję użyć bardzo dojrzałych bananów ;)
Białka ubijamy ze szczyptą soli, delikatnie mieszamy z masą serową.
Wszystko wykładamy na podpieczony spód, wierzch posypujemy wiórkami. Sernik pieczemy 50-55 minut w 180 stopniach.

Życzę smacznego! ;)

Komentarze

  1. Bardzoi apetyczny a do tego fit - ja go biorę w ciemno!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda super :D , mogę użyć czegoś innego jak nie mam otrębów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można upiec sernik bez spodu, też będzie ok ;) spód można zrobić, np. ze 100g pokruszonych ciasteczek owsianych wymieszanych z 50g roztopionego masła i połową szklanki płatków owsianych. Powstałą masą należy wylepić spód formy ;) Można też spróbować zblendować ok. 100g banana z 2 łyżeczkami kakao i do tego dodać 100g płatków owsianych, powstałą masą wylepić formę. Obie wersje spodów można zalać masą i piec tak jak w przepisie, bez wcześniejszego podpiekania :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty