Ketchup z cukinii


Tak, dobrze widzicie z cukinii można zrobić również ketchup ;) Co ciekawsze jest bardzo dobry, moim zdaniem dużo lepszy niż taki ze sklepowej półki. Dodatkowy plus- wszystkie składniki są Wam znane ;)

Na razie opracowałam wersję łagodną i pikantną, ale następną turę spróbuję z różnymi ziołami :)
Zachęcam do gotowania! ;)

Składniki:
  • 1,5 kg obranej cukinii
  • 0,5 kg obranej cebuli
  • 2 szklanki cukru
  • szklanka octu 10%
  • 400g koncentratu pomidorowego
  • około 3 łyżki soli
  • łyżeczka pieprzu
  • łyżeczka papryki słodkiej
  • łyżeczka papryki ostrej- w wersji pikantnej, natomiast w łagodnej pół łyżeczki

Cebulę i cukinię ścieramy na tarce o grubych oczkach. Cebulę można też pokroić w piórka.  Dodajemy sól, mieszamy i odstawiamy na 3 godziny lub na całą noc.
Następnie przekładamy do garnka i smażymy około 45 minut. Potem dodajemy cukier i ocet. Gotujemy jeszcze 20 minut, często mieszając i uważając na gorący sos, ponieważ lubi pryskać na boki.
Na koniec dodajemy resztę składników i gotujemy 5 minut.
Zdejmujemy z gazu, czekamy aż sos trochę wystygnie (łatwo o poparzenie)  i blendujemy na gładką masę.

Ketchup przekładamy do wyparzonych słoików lub butelek i pasteryzujemy 20 minut.

Gotowe! ;)

Przepis pochodzi ze strony Kuchenne Zapiski M.

Komentarze

  1. Taki ketchup to dla mnie nowość,ale przyznam,że przepis mnie zaciekawił;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Robiłam w ubiegłym roku keczup z dyni, był super, muszę spróbować i tego cukiniowego!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja do tego ketchupu przymierzałam się już rok temu, ale jakoś nie mogłam się przekonać, czy na pewno będzie dobry. Teraz żałuję, że tak późno go odkryłam, bo na pewno zostanie stałym bywalcem mojej kuchni :)

    A ketchup z dyni? nie słyszałam... Ale dynie też mam w ogródku, to jak tak zachwalasz to wypróbuję :)
    Pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki ketchup to świetna alternatywa dla tych z sklepowej półki. Ma ładny kolor.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty