Pyszna pizza na cieście razowym z wędzonym łososiem i serem camembert

Od jakiegoś czasu łosoś i camembert to jedno z moich ulubionych połączeń smakowych. Wypróbowałam je już wcześniej gdy robiłam pizzerinki na cieście brokułowym.
Dziś zamiast brokułowego ciasta zachęcam Was do razowego, które bardzo przypadło mi do gustu. Przepis na nie znalazłam na blogu Mama Alergika Gotuje.
Wszystkie smaki bardzo fajnie się komponują- spróbujcie koniecznie! ;)

Składniki:
  • Na ciasto:
    • 200g mąki- ja wymieszałam 150g mąki orkiszowej z 50g mąki pszennej razowej, ale można dodać tylko orkiszową
    • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
    • pół łyżeczki soli
    • 2 łyżki oleju
    • 150ml ciepłej wody + 2-3 łyżki dodatkowo
  • Sos:
    • 250 ml przecieru pomidorowego 
    • 3-4 łyżki ketchupu 
    • łyżeczka koncentratu pomidorowego
    • po łyżeczce: bazylii, oregano, tymianku
  • Dodatki:
    • wędzony łosoś
    • ser camembert
    • papryka czerwona
    • kilka różyczek podgotowanego brokuła
    • kukurydza z puszki
    • pół cebuli

Ciasto:
Wszystkie składniki na ciasto, oprócz wody mieszamy razem. Następnie po trochu wlewamy wodę i próbujemy zagnieść ciasto, jeśli jest zbyt suche dolewamy wody, jeśli za bardzo się klei można podsypać mąką. Odstawiamy na chwilę.

Sos: 
 Na patelnię lub do rondelka wlewamy przecier pomidorowy, podgrzewamy. Następnie dodajemy pozostałe składniki i doprowadzamy do wrzenia.
  
Paprykę kroimy w kostkę, cebulę w piórka.
Ciasto rozwałkowujemy i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, smarujemy sosem i posypujemy cebulą. Następnie układamy pozostałe składniki.

Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 20-25 minut.

Życzę smacznego! ;)

Komentarze

Popularne posty